Saturday, August 26, 2017

Sambutan Hari Guru 2017 Bersama Perajurit Negara


16 Mei. Hari guru.

Seawal jam 9.20 sekolah telah dikunjungi oleh sebahagian platun askar. Platun dengan kekuatan seramai 8 anggota ini disambut mesra oleh pengawal keselamatan. Situasi seperti ini sebenarnya bukanlah suatu yang asing dan janggal. Kehadiran perajurit-perajurit negara ini ke sekolah-sekolah dalam daerah Pitas sudah menjadi perkara biasa. Bahkan murid-murid sudah tidak menghiraukan kehadiran mereka.


Daerah Pitas termasuk di dalam kawasan ESSCOM (Eastern Sabah Security Command) mengunjur dari Kudat, Kunak, Sandakan dan Tawau, yang kesemuanya berada di pantai timur Sabah meliputi kawalan ketat sepanjang 1,400 kilometer. Harap-harap dapatlah sekolah ni elaun ESSCOM tidak lama lagi  hendaknya. Haha..

Kebetulan pula, dan sungguh kebetulan. Betul-betul warga sekolah sedang meraikan sambutan Hari Guru 2017 pada ketika ini maka platun tersebut dijemput sekali untuk meraikan.

Sambutan serba ringkas dan sederhana yang dibuat di kantin sekolah kemudiannya disulami gelak ketawa antara penjawat awam berlainan kementerian itu. Tapi sambutan, sambutan juga. PdP tetap berjalan seperti biasa!

Berikut dikongsikan sebahagian lagi gambar-gambar sekitar sambutan Hari Guru 2017 bersama perajurit negara di SK Senaja untuk tatapan pembaca..






No comments:

Post a Comment